Защо ги обичаме: Mercedes W124


24.03.2020


 

w124 седан, купе и комби

Mercedes Benz W124

Не е тайна, че W124 е сред последните от традиционно конструираните и преработени автомобили на Mercedes-Benz, резултат на деситилетия инженерни и маркетингови усилия, с които компанията е търсила по-скоро начин да наложи стандарт, отколкото да търси икономическа полза. Въпреки че Мерцедес-Бенц продължава да отбелязва голям напредък във възстановяването на част от това качество преез последните години, все още не откриваме нищо подобно на усещането и завършеността на добре поддържания Е-клас от серия W124.

Мерцедес 124 сечение

Седаните, комбитата, купетата и кабриолетите споделят усещане за солидност, което е еднакво забележимо отвътре или отвън, и въпреки че голяма част се дължи на високото качество на използваните материали, винаги са изглеждали части на едно цяло. Рационално проектираната каросерия и интериорна обстановка също изиграват важна роля при определянето на характера на Mercedes W124.

Mercedes W124 с камуфлаж

Този консервативен подход се пренася и върху шофьорското изживяване, което винаги е било плавно, изискано и тихо с компетентно, сигурно управление и спокойно, удобно управление. По-бързите версии като V8 400Е и 500E се чувстват супер стабилни дори при скорости от над 200км/ч, особено последната със саморегулиращото си окачване, по-широките гуми и значително по-големите спирачни апарати.

Star диагностика за Мерцедес Бенц

Шедьоврите на Бруно Сако

Типично за стила на Бруно Сако от епохата на Mercedes W124, инженерството е било еволюционно и силно повлияно от по-ранните автомобили. Неща като РЕЦИРКУЛИРАЩИ САЧМЕНИ КОРМИЛНИ и вакуумни брави се считат за стромодни дори по стандартите от 1980 г., но придават успокояващо познат вкус, който се харесва на отдавна установени клиенти на MB, като същевременно помага да се разграничи усещането на Е-клас от неговите конкуренти Audi 100/A6, BMW E34, Volvo850.

Мерцедес 123 срещу 124

Друга определяща характеристика е звукът и усещането при затваряне на вратата - това е много старо клише, за да се сравни това усещане с усещането на банков трезор, но това клише, тук в действителност е истина.

Мерцедес 124 отпред

Вниманието към детайлите и големите инженерни бюджети ни осигуряват телескопични моно-чистачки, проектирани да прочистят повече дъжд и да подобрят видимостта напред. Съвременният дизайн на каросерията с подобрена сигурност и отчетливо "оребрените" задни светлини ни предоставят по-добра видимост (и в малка степен самопочистване) при неблагоприятни атмосферни условия.

Мерцедес 124 интериор

Комби (S124)

Комби вариантите предлагат трети ред сгъваеми седалки, значително по-голям и по-модерен като дизайн от предшественика си W123 (4780мм дължина/1740 мм ширина и 1519 мм височина). Може би най-подходящият двигател за модела е 6-цилиндровият, 12-клапанов 260Е със 170 к.с. От автомобилите след фейслифта ('93), може би оптимален е Е280 с 24 клапана и 197 к.с.

Мерцедес 124 комби

Продукцията на комби версията официално приключва в Европа през 1995 г., но автомобила продължава да се произвежда в Индия до 2000 г.

Кабриолет/купе (C124)

Kабриолетът е сравнително късно допълнеие към гама, пуснат през 1991 г., първоначално само с модификация 300CE-24. Малко повече от година по-късно моделите бяха "освежени" като част от второстепенния фейслифт, за да се превърнат е Е-класа, като през 1993 г. стават Е320 и Е220. Това беше най-скъпият модел в класа на четириместните кабриолети, като и в наши дни запазените екземпляри надхвърлят 10 000 лв.

Mercedes 300C-24 W124 cabriolet

Елегантната купе версия на неразрушимия Mercedes-Benz W124 е изключително приятна за пътуване, особено в шестцилиндровия си вариант. Купетата може би са най-красивите в гамата с почти идеалните си пропорции и ефирна, без колони каросерия. Както при седана, това е майсторски клас за стайлинг от дизайнерския екип на Бруно Сако, и въпреки че е базиран изключително за автомобил с четири врати, новият купе покрив е изключително успешно интегриран. Оптималният вариант за закупуване днес е запазен 300CE-24. Супер желаното купе Е36 AMG е изключително рядък и търсен вариант за йънгтаймер. Производството на купе завършва през 1996 г., като кабриолетът е спрян година по-късно.

Мерцедес 500е срещу е500 Чочоне

Седан (W124)

Седаните са най-често срещаният вариант, но така или иначе добрите екземпляри и се усещат достатъчно спиални и внушителни, особено ако става въпрос за напълно оборудван Е500 Чочоне. Този частично сглобен от Porsche модел е колата, която бихме искали най-много да имаме в гаража, за да служи като чудесно напомняне за това, което наистина представлява страхотен супер седан.

Mercedes W124 500E

Автомобилът е изключително популярен и сред младото поколение, свидетелство за това са множеството фен групи в социалните мрежи с милиони последователи по света. Прилагаме и връзки към някои от тях: mb_124_club

Споделяме ви връзка към онлайн книгата "Мерцедес-Бенц W124 Пълната история" от автора Джеймнс Тейлър.

Автор: Веселин Пеев

Изображения: Mercedes-Benz, Carscoops

https://www.youtube.com/watch?v=IJXB5Q199OQ