Как Европа ще се превърне в електроцентрала за батерии за EV

 Наскоро Европа изпревари Китай като номер 1 в света на пазара за електрифицирани автомобили, но изостава в изграждането на най-ценния компонент в тези на автомобилите: батерията. Европа има амбицията да се превърне в електроцентрала за батерии за EV.

автомобил на батерии EVВъз основа на десетилетия опит на пазара на потребителска електроника, базираните в Азия доставчици като LG Chem от Южна Корея, Samsung и SK Innovation, китайската Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) и японската Panasonic, доминират както в европейското, така и в световното производство на клетки. 

Критичен въпрос за всеки автомобилен производител е дали да направи собствена инфраструктура или да купува от доставчик. Отговорът, когато се отнася до клетките на батериите трябва да се подхожда от няколко гледни точки. Всеки производител на автомобили, планиращ гигафабрика, ще се изправи пред конкуренти, които имат предимство в химията и производствените процеси. Промените в технологиите, като например преминаването към твърдотелни батерии, може да остави производителите в позиция на изоставащи, след като вече са инвестирали стотици милиони евро.

паркинг за автомобил на батерии EVVolvo също твърдо се присъединява към философията “native for native“ по отношение на батериите, въпреки че няма намерение да изгражда свои собствени клетки.

„Има огромна печалба от производството на акумулатори, които са огромни и скъпи, а освен това са опасни за транспортиране и преместване заради химическия им състав“, споменава главният технически директор на Volvo за Automotive Information Europe . „Нашата техника за напред е да осигурим площи за производство на батерии в Америка, Европа и Китай.“

„Когато този ход е оптимизиран, той ви предоставя огромни предимства по отношение на цената“, добави техническият директор на Волво, като посочи тарифите и таксите в допълнение към транспортните сметки.

Daimler с договор с китайска компания за батерии за EV

От Daimler са скептични по отношение на гмуркането в производството на клетки, заяви главният изпълнителен директор Ола Калениус през изминалия месец. „Не смятаме, че е добро предложение да изградим собствена инфраструктура за производство на клетки“, заяви той, включително и, че ако ситуацията се промени рязко, „това може да ни струва милиарди капитал“. Като алтернатива, Daimler взе дялов капитал в производителя на клетки Farasis Power.

„Договорът ще осигури безопасно снабдяване с акумулаторни клетки за електрификационната техника на Mercedes-Benz, докато Farasis предлага положителни фактори във връзка с безопасността за целенасоченото изграждане на производствения капацитет“, заявиха от Daimler през юли. 

Farasis планира производствено съоръжение в Bitterfeld-Wolfen, Германия, създавайки до 2000 нови работни места, но със сигурност няма да бъде единственият доставчик на Mercedes, заявиха от Daimler.

BMW изгражда пилотно производствено съоръжение за батерии за EV

BMW изгражда пилотно производствено съоръжение в Парсдорф, близо до Мюнхен. Автомобилният производител не се е посветил на конструирането на собствени клетки, но със сигурност казва, че пилотният завод и неговият личен анализ ще обърнат внимание на „оптимизиране на производствената ефективност, цени и високо качество“ при отношенията с доставчиците. Отделно, BMW са се ориентирали към използването на някои от шведските производства на Northvolt и имат задачи за анализ съвместно с Northvolt и Umicore, белгийска фирма, занимаваща се с катоди.

Най-важният участник от всички, Volkswagen Group, която е вложила десетки милиарди евро в нарастващия дял на електрическите автомобили в рамките на многобройните си производители, се готви да изгради клетъчно производствено съоръжение в Залцгитер, Германия, в тристранно партньорство с Northvolt.

 

Volkswagen на батерии EV

Производственото съоръжение може да има предварителна мощност от 16 гигаватчаса, когато се появи на бял свят в края на 2023 г. или началото на 2024 г. Въпреки това вероятно ще бъде само част от енергийното търсене на VW Group за техните електрифицирани автомобили, което според корпорацията ще вероятно ще бъде 150 gWh до 2025 г.

„Автомобилните производители желаят регионализиран пазар за тази търговия“, заяви Джеспер Вигард, заместник-председател по комуникациите и обществените въпроси в Northvolt. „Това не е запитване дали ще се случи. Ние сме преди това време. Запитването сега може да бъде дали ще има изцяло вградена европейска верига за доставки, с производители на батерии, доставчици на сурови консумативи и НИРД. “

Като изключим това, Европа може да остави значително количество работни места, добави той.

За автора

Коментар: